01apr
Aan: 1 april 2019 In: Team

Breda, April 2019 – Per 1 april 2019 wordt David Tuohy de drijvende kracht achter de integratie, verdere professionalisering en internationale expansie van de groep

Na de integratie van Nutselect in 2017 heeft Connecthing zich volledig toegelegd op het uitbouwen van haar ecommerce
platform. Met de recente overname van Synnion heeft het bedrijf haar positie aanzienlijk versterkt in Nederland zowel in de zakelijke als in de consumenten markt. Inmiddels onderhoudt Connecthing een marktplaats dat meer dan twintig energieleveranciers toegang biedt tot bijna 800 partners die energiecontracten verkopen via verschillende kanalen.

De aanstelling van David Tuohy – oudgediende uit de energiesector – onderstreept de ambities van het bedrijf. Tuohy heeft meer dan 25 jaar ervaring in meerdere Europese landen. Hij heeft leidinggevende functies bekleed bij bedrijven actief op het gebied van energie en telecommunicatie. Hiervoor was hij werkzaam als Senior Vice President en General Manager Europa bij een Amerikaans softwarebedrijf gericht op data-analytics voor energiebedrijven.

“We willen onze positie in Nederland consolideren maar zien ook vele kansen in het buitenland. Daarom zijn we zo blij met de benoeming van David. Zijn netwerk, ervaring en kennis van zowel de traditionele energiesector als nieuwe energie technologieën, zijn ongeëvenaard,” aldus Sietse de Wit oprichter en directeur van Connecthing.


Samen met investeerder Committed Capital zijn de volgende strategische speerpunten voor de komende periode bepaald;

Voorloper in compliance en kwaliteit

Uiteindelijk zijn alle partijen gediend bij een zuivere marktwerking. Dit geldt niet alleen voor de eindklant en de energieleverancier maar ook voor de partners van Connecthing die bezig zijn met het verkopen van energie. Connecthing houdt het naleven van wet- en regelgeving hoog in het vaandel en beschouwt kwaliteit als de sleutel tot het faciliteren van een transparant, eerlijk en klantgericht verkoopproces.

Van data naar inzichten

Connecthing onderhoudt de grootste marktplaats voor energie in Nederland en heeft meer data over vraag en aanbod dan wie dan ook. Het bedrijf ziet welke proposities het goed en slecht doen, via welke kanalen en in welke provincies. Na de integratie van Synnion wil Connecthing met behulp van geavanceerde data-analytics meer inzichten bieden aan zowel energieleveranciers als partners. Hiermee kunnen partijen hun bestaande diensten optimaliseren en nieuwe commerciële proposities ontwikkelen.

Operational excellence

Volgens de Autoriteit Consument & Markt (ACM) blijft het aantal overstappers stijgen. De concurrentie neemt alleen maar toe en het wordt steeds moeilijker voor energieleveranciers om zich te onderscheiden. Gezien de lage marges is operational excellence in het verkoopproces van energie een eerste vereiste. Het e-commerce platform van Connecthing moet zorgen voor minder annuleringen en klachten en op den duur een hogere klanttevredenheid en levensduur bij de nieuwe energieleverancier.


De tweekoppige directie – Sietse de Wit en zijn compagnon Jasper de Vroome – dragen de leiding over aan Tuohy maar blijven actief betrokken. Zij gaan zich vooral richten op business development en zullen hun ervaring en kennis inzetten om de expansie in het buitenland te ondersteunen.

“Sietse en Jasper zijn beide gedreven ondernemers en hebben een fantastisch bedrijf opgebouwd. Ik ben trots
dat ik het stokje mag overnemen om de koers te bepalen voor de volgende fase. Ik zie vele kansen voor het
bedrijf. Mijn doel is om Connecthing uit te bouwen van marktleider in Nederland naar een volwaardige
Europese speler en als het aan mij ligt zelfs een globale speler,” aldus David Tuohy de nieuwe CEO van
Connecthing.

Over Connecthing

Connecthing is gevestigd in Breda. De afgelopen jaren hebben in het teken gestaan van organische groei en het verder uitbouwen van het IT platform. De komende jaren zal het platform meer producten en diensten gaan aanbieden waaronder ook duurzame toepassingen. Het platform is een B-to-B-to-C oplossing waarbij de partners onder andere actief in vastgoed, installatiebranche, retail, telefonische verkoop en thuis verkoop (op afspraak) optimaal worden ondersteund in het adviseren van hun eindklanten.